söndag 15 januari 2012

I väntan på Socker till Sakerna...

Det är ytterst svårt att skriva fängslande med "Magi på Waverly Place" på högsta volym två cm från ens huvud.
   Det är bland annat sånt man kommer underfund med när man är hemma med sjukt barn i en vecka. Faktiskt är det svårt att tänka en enda sammanhängande tanke överhuvudtaget under sådana omständigheter. Men nu är det söndag, och alla är friska! Finns det egentligen nåt som känns härligare än att bli frisk från maginfluensa? Nej, men Photoshop comes pretty damnn close! Den upptäckten gjorde jag i går, och det känns som att ha upptäckt Amerika. Minus indianerna. Och förföljelsen av urbefolkningen. Ni fattar.

   Snart kommer Anna hem från Boston, och då hoppas jag att hon är riktigt, riktigt sockersugen. Det har handlat mycket om saker här, men alldeles för lite socker. Så kan det bara inte fortsätta. Ni (alltså du, vår enda läsare - du vet vem du är) vet det inte än, men ni saknar verkligen Annas inlägg!

   Låt mig förresten berätta lite om Anna, i väntan på hennes återkomst till Sverige:
Anna är en ovanlig kombination av många intressant motsägelsefulla element, som tillsammans gör henne till en av de charmigaste och snällaste människor jag har turen att känna. "Snäll" är hon i ordets bästa bemärkelse, alltså godhjärtad, vänlig och lojal - absolut ingen dörrmatta. Tvärtom har hon mycket integritet, stil och originalitet.
   Som om det inte räcker är hon rysligt smart och snygg,  med en kalufs av korpsvarta lockar och söta fräknar. Och när hon inte åker till Harvard på stipendium eller skriver briljanta doktorsavhandlingar, som får mig att känna mig som en 8-åring som leker översättare, bakar hon alltså saker med kopiösa mängder socker. Tja, det där med "kopiösa" är nog snarare min egen uppfattning, jag vet inte hur mycket socker hon använder. Hur som helst blir det makalöst gott, och vackert, och det är därför hennes blogginlägg är så efterlängtade.

    Nu piggar vi upp oss lite med diverse bilder som jag, på mitt amatörmässiga vis, antagligen har slaktat sönder ( i Photoshop). /Sofia


Foto: Socker Och Saker. Kudde Mimou, lampa Mathilde, ljushållare Newport.



Foto: Socker Och Saker

Foto: Socker Och Saker
Foro: Socker Och Saker. Puff från Två Sekler, kuddar från Day home och Mimou

1 kommentar:

  1. Ett sånt inlägg kan man ju inte undvika att kommentera :-) fantastiskt att någon som du tycker att jag är så bra! men för att jag inte ska börja gråta av hur glad jag är över att ha en sån vän som du vill jag avsluta med att säga: Jag ska strax lägga upp bilder från Boston! kramis

    SvaraRadera