lördag 7 januari 2012

Ljuvliga jul...

  
Foto: Socker Och Saker





Julvackert från Day Home och Hans Mikaels.

Dagen efter julafton brukar jag sitta och sura. Jag föredrar att sitta i ett hörn. Allra helst ett dragit hörn, så att jag kan ådra mig en självömkansförkylning. Där funderar jag sedan bistert på hur det kunde gå så här illa i år igen;  att jag missade julen. Det händer varje år. Vips, så är den över! Utan att jag har hunnit jula ordentligt. Därför lovar jag härmed att en vacker juldag låtsas som inget har hänt, och fortsätta fira jul resten av livet, som labila faster Milla i Heinrich Bölls "Ej Blott i Juletid". Goda tider. Eggnoglatte on me!/ Sofia

Ingredients

  • 1/3 cup 2% milk
  • 2/3 cup eggnog
  • 1 (1.5 fluid ounce) jigger brewed espresso
  • 1 pinch ground nutmeg

Directions

  1. Pour milk and eggnog into a steaming pitcher and heat to between 145 degrees F to 165 degrees F (65 to 70 degrees C) using the steaming wand. Brew the shot of espresso, then add to mug. Pour the steamed milk and eggnog into the mug, using a spoon to hold back the foam. Spoon foam over the top. Sprinkle nutmeg on top of the foam.

Nutritional Information open nutritional information

Amount Per Serving  Calories: zero | Total Fat: 0, 5 g | Cholesterol: 0 mg
This is an extremely beneficial beverage and should be consumed daily.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar