fredag 24 augusti 2012

En ful kaffemuggs hemska följder






Jag förutsätter att alla är medvetna om att kaffet blir godare i fina muggar. Även motsatsen gäller: fula muggar - oåterkalleligt äckligt kaffe. Följderna kan bli katastrofala! Det blir en sån där dag när man slår i tårna, tappar tandborsten i toaletten, tappar bort nycklarna, glömmer mobilen, låser sig ute, går rätt in med ansiktet först i ett spindelnät...
   Således kan morgonkaffe i en ful mugg ange tonen för resten av dagen, och den tonen är inte vacker. Därför är det absolut nödvändigt - nödvändigt, hör ni det! - att ha en visuellt tillfredsställande mugg till morgonkaffet.
Just nu blir det extra välsmakande i muggar från Day (översta bilden), eftersom jag älskar alla deras produkter. Alla. Förutsättningslöst och urskiljningslöst.
   Min vän Kristina hade helt rätt, som vågade påstå att jag aldrig hade köpt dem om de hade kommit från Ikea, trots att designen lika gärna kunde ha varit deras. Men jag vill liksom krypa in i Day!
   Bild nummer två stoltserar med burkar från Hm Home. Att en är fylld med choklad  får min stackars sjuåring att vrida sig i plågor varje gång hon tvingas gå förbi utan att smaka (men ikväll ska hon få det, eftersom det är fredag). Hon förstår ännu inte vikten av onödiga stilleben! All övning till trots! Beklagligt.
Trevlig helg, läsare och våra tre prenumeranter ( hej, Annika! Vad kul att du prenumererar :O) )!
Kram/Sofia

1 kommentar:

  1. Helt avgörande med fina muggar och glas, right so. Men våra Riedel vinglas är så fina och ömtåliga så man blir nervös. Där går gränsen...fint och tåligt, varför är det så ovanligt?

    SvaraRadera