fredag 31 augusti 2012

Man tror man vet vem man är, tills...


   Även när ingen orkar lyssna brukar jag ofta tvärsäkert påstå att  jag aldrig kommer att sluta gilla  (insert name here)-fåtöljer och att (insert name here) alltid kommer att vara min favoritfärg. Jag gör det gång på gång på gång utan att fatta att en morgon kommer jag vakna med ett ryck och inse att JADEGRÖNT är min nya favoritfärg! Who could see that one coming? I alla fall inte jag!

   Att färgen heter just jadegrön  gör mig lite uppriven och orolig, för jag gillar inte alls grönt; hela min personlighet gör uppror mot det. Jag är inte en grön personlighet. Jag har inte gröna fingrar, jag går sällan över gatan när det är grönt, jag gillar generellt sett inte gröna saker - förutom grönsaker, som ju förvisso per definition är gröna saker. Hmm, kanske dags att rucka lite på personligheten.
Förtydligande: Att äta gröna saker, det gillar jag. Men jag vill inte titta på dem.

   Hur som helst väljer jag tills vidare att kalla färgen  jade, eftersom det lämnar utrymme för att peta in liiite mer blått i det gröna - and there you have it: den mest sublima färg kosmos kan uppbringa!

   För er som  händelsevis  känner någon som fyller år den 12 september - det skulle exempelvis kunna vara en otroligt charmig dotter eller hustru - så kommer här lite inspirationsbilder som hjälper er med den grovt anstötliga mängd presenter ni hade tänkt köpa.

  Men åååå, titta! Titta! Längtansfull suck!
 Allt kommer naturligtvis från Day. Men det behöver jag väl knappast nämna.

Foto: Day Home

Foto:Day Home

Foto: Day Home

Foto: Day Home

Foto: Day Home


Foto: Day Home

Foto: Day Home


Foto: Day Home

Foto: Day Home


Foto: Day Home

Foto: Day Home

Foto:Day Home




1 kommentar:

  1. Jade, vackert namn ju! Tänk om Märta får Jade färgade ögon! då kan hon heta det i andra namn! Tror du skulle passa otroligt bra i jade färgade kläder fia, då skulle dina ögon bli jade...

    SvaraRadera