torsdag 27 september 2012

Not Too Shabby For Me!

   I  Stockholm finns det minst  tre lägenheter som jag älskar alldeles speciellt mycket.
Två av dem har inretts av Caroline Endre. Den tredje låg nyss ute till försäljning.
Kan det vara samma superbegåvade tjej som har inrett även den? Den är nämligen alldeles ljuvlig!

   Vackra, enhetliga färger knyter samman rummen, en ombonad känsla tack vare generösa gardiner och i vissa rum heltäckande sisalmatta. Möblernas stramhet mot spegeldörrarnas, karmarnas och stuckaturens böljande former...och sen kommer det svarta rummet! Holy, moly, quacamole är det enda jag har att säga.
Av den här inredaren har jag mycket att lära.
   Om jag fick ändra på något skulle jag lägga in fler mattor. En 300X400 sisal- eller jutematta i vardagsrummet - tänk er bara! Eller en jättelurvig, vit sak, med silkeslyster! Kanske några mjuka puffar i dova färger framför den öppna spisen!  Även köket skulle behöva lite mer textilier och annat som värmer upp. 

    Tycker inte ni att stilen påminner om Caroline Endres verk i  En Air av Paris, som var med i Sköna Hem nr 1, 2011, och  White Christmas , även den från Sköna hem? Hortensiorna. De långa gardinerna som släpar i marken. Färgpaletten.

Hursomhelst. Vilken lycko-koma!  Som en chokladask till lunch en vanlig måndag.

Den bebis som inte håller det här rummet prydligt, borde skämmas.








Tack till Skeppsholmens Fastighetsmäkleri, för lånet av bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar