måndag 11 mars 2013

Utredd inredningsgalning

       Häromdagen satt jag försjunken in en bok som jag inledningsvis köpte för att den var så snygg, men som jag sedermera kom att älska. Då frågade min dotter varför jag inte läste boken, utan bara höll den stelt framför mig. Det var först då jag insåg att jag läste med oseende ögon. I själva verket  var min blick vänd inåt till tankarna på en lampa jag sett tidigare samma dag, som var tillverkad av gamla bestick. Å...!
    Min dotter, som anade var jag hade tankarna, undrade om jag tänkte på kuddar nu igen, vilket är en sjuårings sätt att undra om jag har fått en diagnos. Som om jag aldrig tänker på nåt annat än kuddar....!
Hut barn, det händer faktiskt att jag tänker på ljusstakar också.
Hortensior i vacker vas i fattigmanssilver från Nordiska Hem i Danderyd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar